PSYCHOLOG DZIECIĘCY
mgr Patrycja Nowak-Moszczyńska

Oferta / cennik
  • +48 512 801 401
  • pnmoszczynska@gmail.com

DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE

Psycholog dziecięcy, dogoterapeuta

Od początku drogi zawodowej pracuje z dziećmi. Doświadczenie zawodowe zdobywała zarówno na drodze psychologii oświatowej (Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Słupsku), jak i klinicznej (Wojewódzki Szpital Specjalistyczny w Słupsku).
Ukończyła wiele specjalistycznych kursów i szkoleń dotyczących pracy terapeutycznej z dziećmi i młodzieżą, na bieżąco podnosi swoje kwalifikacje.
Pracuje zarówno z dziećmi zdrowymi, aby odkryć i w pełni wykorzystać ich potencjał oraz pomóc w problemach i trudnościach, jakie napotykają w życiu; jak i z dziećmi niepełnosprawnymi, monitorując i wspomagając ich rozwój oraz udzielając wsparcia ich rodzicom.
Pracuje głównie w podejściu poznawczo-behawioralnym, jakkolwiek czerpie również z terapii schematu, terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach, terapii zabawą i z założeń rodzicielstwa bliskości.
Pracuje również jako dogoterapeuta. Posiada kwalifikacje zawodowe w tym zakresie, zajęcia prowadzi wraz z golden retrieverem Sarą.

Wykształcenie kierunkowe i specjalizacyjne:

  • 2016 – w trakcie Szkoła Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej, Warszawa
    Psychoterapia poznawczo-behawioralna dzieci i młodzieży
    szkolenie 4-letnie, zmierzające do uzyskania certyfikatu psychoterapeutycznego
  • 2002 – 2007 Uniwersytet SWPS, Warszawa
    Społeczna Psychologia Kliniczna
    studia magisterskie
  • 2000 – 2004 Uniwersytet Mikołaja Kopernika, Toruń
    Studium Pedagogiczne
    uprawnienia do pracy z dziećmi
  • 1999 – 2004 Uniwersytet Mikołaja Kopernika, Toruń
    Filologia polska, Kulturoznawstwo
    studia magisterskie
  • Certyfikowany diagnosta FASD
  • Certyfikowany diagnosta zaburzeń ze spektrum autyzmu testem ADOS-2

KURSY I SZKOLENIA

  • Diagnoza FASD Czterocyfrowym Kwestionariuszem Diagnostycznym, Fundacja Fastryga
  • Neuropsychologiczna diagnoza adhd, Pracownia M-M, Sopot
  • Dogoterapeuta (Kynoterapeuta) – kurs kwalifikacyjny (MEN), Silva Lupus, Warszawa
  • Psychoterapia poznawczo-behawioralna dzieci i młodzieży, Centrum CBT, Warszawa
  • Neuropsychologia kliniczna dziecka. Teoria i praktyka, Centrum CBT, Warszawa
  • Wczesna interwencja, Fundacja Promyk Słońca, Wrocław
  • Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka. Diagnoza i terapia, Centrum CBT, Elbląg
  • Problematyka wczesnej interwencji i zdrowia psychicznego małych dzieci, Instytut Matki i Dziecka, Zakład Wczesnej Interwencji Psychologicznej, Warszawa
  • Dziecięce zaburzenia rozwojowe, Polskie Stowarzyszenie Terapii Behawioralnej, Kraków
  • Integracja sensoryczna, I stopień, Polskie Towarzystwo Integracji Sensorycznej, Gdańsk
  • Diagnoza i terapia dzieci z autyzmem, Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka, Sopot
  • Diagnoza przyczyn niepowodzeń szkolnych, Fundacja Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk
  • Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, Polskie Towarzystwo Dysleksji, Gdańsk
  • Terapia krótkoterminowa skoncentrowana na rozwiązaniach, I stopień, Centrum Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach, Warszawa
  • Roczny kurs dogoterapii, fundacja Czeneka
  • Podstawy terapii z udziałem psa, fundacja Dogtor

DIAGNOZA

  • Diagnoza poziomu rozwoju dziecka (funkcjonalna) / diagnoza ilorazu inteligencji
  • Diagnoza zaburzeń dzieci i młodzieży
  • Diagnoza w zakresie trudności szkolnych
  • Diagnoza poziomu rozwoju dzieci niepełnosprawnych wraz z ustaleniem indywidualnego planu wspomagania rozwoju

KONSULTACJE PSYCHOLOGICZNE (PORADNICTWO)

  • Trudności wychowawczych
  • Zaburzeń emocjonalnych i lękowych
  • Wspierania dziecka w trudnych sytuacjach życiowych
  • Konsultacja zajmuje na ogół 3-4 spotkania. Każde spotkanie trwa około 50 minut. Na pierwsze spotkanie zapraszani są sami rodzice, bez dziecka. Spotkanie to służy zebraniu dokładnego wywiadu i omówieniu problemu. Potem następuje jedno lub dwa spotkania z dzieckiem, podczas których psycholog nawiązuje kontakt z dzieckiem, przeprowadza specjalistyczne testy pozwalające dotrzeć do przyczyny problemu, przeprowadza zabawę diagnostyczną lub rozmawia z dzieckiem o danym problemie. Następnie psycholog spotyka się ponownie z rodzicami i przekazuje im wnioski, zalecenia i wskazówki lub ustalane zostają zasady terapii, jeśli jest ona konieczna.

TERAPIA

  • Wspomaganie rozwoju małego dziecka lub dziecka niepełnosprawnego
  • Terapia indywidualna dzieci i młodzieży
  • Dogoterapia (kynoterapia)