PSYCHOLOG DZIECIĘCY
mgr Patrycja Nowak-Moszczyńska
- +48 512 801 401
- pnmoszczynska@gmail.com
DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE
Psycholog dziecięcy, dogoterapeuta
Od początku drogi zawodowej pracuje z dziećmi. Doświadczenie zawodowe zdobywała zarówno na drodze psychologii oświatowej (Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Słupsku), jak i klinicznej (Wojewódzki Szpital Specjalistyczny w Słupsku).
Ukończyła wiele specjalistycznych kursów i szkoleń dotyczących pracy terapeutycznej z dziećmi i młodzieżą, na bieżąco podnosi swoje kwalifikacje.
Pracuje zarówno z dziećmi zdrowymi, aby odkryć i w pełni wykorzystać ich potencjał oraz pomóc w problemach i trudnościach, jakie napotykają w życiu; jak i z dziećmi niepełnosprawnymi, monitorując i wspomagając ich rozwój oraz udzielając wsparcia ich rodzicom.
Pracuje głównie w podejściu poznawczo-behawioralnym, jakkolwiek czerpie również z terapii schematu, terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach, terapii zabawą i z założeń rodzicielstwa bliskości.
Pracuje również jako dogoterapeuta. Posiada kwalifikacje zawodowe w tym zakresie, zajęcia prowadzi wraz z golden retrieverem Sarą.
Wykształcenie kierunkowe i specjalizacyjne:
- 2016 – w trakcie Szkoła Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej, Warszawa
Psychoterapia poznawczo-behawioralna dzieci i młodzieży
szkolenie 4-letnie, zmierzające do uzyskania certyfikatu psychoterapeutycznego - 2002 – 2007 Uniwersytet SWPS, Warszawa
Społeczna Psychologia Kliniczna
studia magisterskie - 2000 – 2004 Uniwersytet Mikołaja Kopernika, Toruń
Studium Pedagogiczne
uprawnienia do pracy z dziećmi - 1999 – 2004 Uniwersytet Mikołaja Kopernika, Toruń
Filologia polska, Kulturoznawstwo
studia magisterskie
- Certyfikowany diagnosta FASD
- Certyfikowany diagnosta zaburzeń ze spektrum autyzmu testem ADOS-2
KURSY I SZKOLENIA
- Diagnoza FASD Czterocyfrowym Kwestionariuszem Diagnostycznym, Fundacja Fastryga
- Neuropsychologiczna diagnoza adhd, Pracownia M-M, Sopot
- Dogoterapeuta (Kynoterapeuta) – kurs kwalifikacyjny (MEN), Silva Lupus, Warszawa
- Psychoterapia poznawczo-behawioralna dzieci i młodzieży, Centrum CBT, Warszawa
- Neuropsychologia kliniczna dziecka. Teoria i praktyka, Centrum CBT, Warszawa
- Wczesna interwencja, Fundacja Promyk Słońca, Wrocław
- Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka. Diagnoza i terapia, Centrum CBT, Elbląg
- Problematyka wczesnej interwencji i zdrowia psychicznego małych dzieci, Instytut Matki i Dziecka, Zakład Wczesnej Interwencji Psychologicznej, Warszawa
- Dziecięce zaburzenia rozwojowe, Polskie Stowarzyszenie Terapii Behawioralnej, Kraków
- Integracja sensoryczna, I stopień, Polskie Towarzystwo Integracji Sensorycznej, Gdańsk
- Diagnoza i terapia dzieci z autyzmem, Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka, Sopot
- Diagnoza przyczyn niepowodzeń szkolnych, Fundacja Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk
- Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, Polskie Towarzystwo Dysleksji, Gdańsk
- Terapia krótkoterminowa skoncentrowana na rozwiązaniach, I stopień, Centrum Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach, Warszawa
- Roczny kurs dogoterapii, fundacja Czeneka
- Podstawy terapii z udziałem psa, fundacja Dogtor
DIAGNOZA
- Diagnoza poziomu rozwoju dziecka (funkcjonalna) / diagnoza ilorazu inteligencji
- Diagnoza zaburzeń dzieci i młodzieży
- Diagnoza w zakresie trudności szkolnych
- Diagnoza poziomu rozwoju dzieci niepełnosprawnych wraz z ustaleniem indywidualnego planu wspomagania rozwoju
KONSULTACJE PSYCHOLOGICZNE (PORADNICTWO)
- Trudności wychowawczych
- Zaburzeń emocjonalnych i lękowych
- Wspierania dziecka w trudnych sytuacjach życiowych
- Konsultacja zajmuje na ogół 3-4 spotkania. Każde spotkanie trwa około 50 minut. Na pierwsze spotkanie zapraszani są sami rodzice, bez dziecka. Spotkanie to służy zebraniu dokładnego wywiadu i omówieniu problemu. Potem następuje jedno lub dwa spotkania z dzieckiem, podczas których psycholog nawiązuje kontakt z dzieckiem, przeprowadza specjalistyczne testy pozwalające dotrzeć do przyczyny problemu, przeprowadza zabawę diagnostyczną lub rozmawia z dzieckiem o danym problemie. Następnie psycholog spotyka się ponownie z rodzicami i przekazuje im wnioski, zalecenia i wskazówki lub ustalane zostają zasady terapii, jeśli jest ona konieczna.
TERAPIA
- Wspomaganie rozwoju małego dziecka lub dziecka niepełnosprawnego
- Terapia indywidualna dzieci i młodzieży
- Dogoterapia (kynoterapia)